Thursday, July 9, 2009

July 2009 - Makin Aku Cinta


Minggu yang amat sibuk buat saya. Seperti hari biasa, tugas pejabat seharian saya 'terpaksa' penuhi. Dan saya amat menantikan hujung minggu. Saya begitu teruja setelah begitu lama menanti, saya berpeluang melihat diva pujaan menyanyi secara live. An Evening with Sharifah Aini. Saya akui, rama yang kurang senang dengan penyanyi yang penuh kontroversi ini. Hey, saya peduli apa. Yang penting, saya menggagumi bakat beliau yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana penyanyi pun. Itu pendapat peribadi saya. Kalau sesiapa yang berani menyangkal, silalah.

Persembahan Datuk Sharifah Aini kali ini tidak menghampakan. Begitu menghiburkan. Beliau seakan bertenaga mengalunkan setiap melodi lagu-lagu yang dipopularkan olehnya suatu ketika dahulu, disamping berkongsi rahsia sepanjang beliau bernafas di dalam industri ini. Mengasyikkan. Suaranya yang lemak, gemersik serta merdu mendamaikan. Bak kata salah seorang dari penonton yang sempat berkongsi pengalaman dengan saya."Suaranya tidak pernah berubah lansung". Teringat saya tentang seorang penyanyi muda dianggap diva oleh sesetengah peminatnya yang amat popular dengan suara ala soprano. Seingat saya, suaranya amat berbeda jika dibandingkan dulu dengan sekarang. Tetapi tidak bagi Datuk Sharifah Aini yang berura-ura untuk bersara pada 2011 nanti.

Itulah kelebihan Datuk Sharifah Aini. Penghibur sejati yang hidup punya kisah suka dan duka. Dan beliau tidak pernah malu untuk berkongsi dengan semua penonton pada malam itu. Dewan Perdana Felda pada malam itu banyak dihadiri oleh golongan muda. Tidak hairanlah jika beliau boleh dianggap sebagai penghibur sepanjang zaman.

Saya tiba dirumah pada pukul 2.30am. Agak keletihan. Tetapi, saya telah berjanji dengan bekas majikan saya untuk bersama-sama bergandingan dalam Estee Lauder Staff & Family Sale. Acara tahunan yang tidak pernah saya lepaskan setelah saya meninggalkan jawatan saya dahulu pada 2004.

Saya diarahkan agar melapor diri di Renaissance, Kuala Lumpur jam 4.30am. Maknanya, saya terpaksa berjaga sepanjang hari. Letih memang letih. Dengan bayaran yang akan saya terima, memang tidak berbaloi. Tetapi saya sering beranggap, keseronokan bertemu kawan-kawan lama tidak ada bandingannya. Apalah sangat dengan bayaran RM50 kan?

Setiba di lobi hotel, saya lihat ramai pengunjung sudah mula beratur. Hey..kami start pukul 8.00 pagi ye. Bukan pukul 4.00 pagi!! Begitulah setiap tahun. Ia seakan event yang ditunggu oleh semua peminat jenama barangan Estee Lauder & Family.

Siapa yang tidak mahu melepaskan peluang mendapatkan barangan pada harga yang teramat murah kan? Setelah selesai segalanya, saya sampai dirumah dan tidur sehingga keesokan paginya. Dan keletihan itu bersambung sehingga ke hari ini....

1 comment:

jejaka anggun said...

masih ada lagi org yg mencintai tok pah. tahniah.