Tuesday, December 8, 2009

Topeng?

Akhir-akhir ini saya rasa diri saya agak keletihan sentiasa. Entah di mana silapnya. Nak kata tidak mengambil supplement, ia seakan menjadi sarapan saya setiap hari.
Seharian di pejabat menjadi begitu bosan. Setelah hampir 3 tahun saya ditukarkan ke jabatan yang baru ini, saya rasa rasa sudah cukup buat saya. Akibat desakan hati, saya telah mengisi borang permohonan untuk ditukarkan ke jabatan baru. Selama hampir 3 tahun, saya akhirnya dapat melihat belajar mengenali seorang hamba Allah yang hidup penuh kepuraan. Bagaimana seorang manusia yang bertopengkan manusia tetapi punya hati sebusuk syaitan. Seorang yang tidak patut dipanggil manusia. Sesuai rasanya dipanggil binatang. Tetapi, keputusan saya untuk memohon pertukaran ini bukan disebabkan dia. Saya bukan seorang yang mudah mengalah kerana sikap sebegini. Politik pejabat tidak saya hairankan. Keputusan saya adalah kerana saya inginkan suatu kelainan. Hey perempuan....anda bukanlah lawan saya. Saya tidak perlu membanting tulang berbelas tahun kemudian baru dapat kenaikan pangkat. Saya tidak perlu membodek boss.
Permohonan saya bukan lagi muktamad. Saya perlu menghadiri temuduga terlebih dahulu, kemudian baru dapat diserapkan jika difikirkan sesuai. Saya amat berharap agar saya diberi peluang. Jika kali ini tidak berjaya, saya perlu memikirkan Plan B.....


No comments: