Friday, December 12, 2008

Kesian Aiman Lee

Awal-awal pagi lagi saya keluar. Tanpa memakai contact lense, saya gigih jua untuk keluar. Saya hubungi Azlin sewaktu berada di dalam LRT.

"Syuk, minta Ivy sign medical slip. Saya kena sambung MC lagi ni. Nanti sampai Menara, saya telefon awak lagi" pinta saya.

One more day MC. Ubat ditambah. Saya menerima SMS dari sepupu saya, Zubairi. Nak pinjam duit lagi. Terus saya berjalan dari Jalan Ampang menuju CIMB Bank Jalan Tun Perak untuk deposit duit. Kesian pada adik saya seorang ini. Selalu ada masalah. Selepas itu, saya menaiki LRT untuk ke Pasar Seni. Road Tax perlu di courier ke Ipoh. Payah, tapi mesti disiapkan semua hari ini juga. Saya seakan seorang buta berkeliaran di bandar.

Sesampai rumah, saya membungkus makanan untuk makan tengahari. Setelah itu, sambung tidur sehingga ke petang hari. Saya masih ingat janji saya pada Alan. Tolong hantar dia ke KLIA. Jam 8.30 malam, dia sudah terpacak depan pintu.

"Laa..kenapa tak bagitau yang you sakit"

Alan, kalau saya bagitau pun, siapa lagi yang boleh bantu awak saat-saat akhir ini. Perjalanan ke KLIA yang saya lupa berapa lama, begitu lancar. Dalam perjalanan pulang, entah macam mana saya boleh tersesat sampai ke bandar Nilai. Tak pernah saya sesat. Ini bukan ini kali pertama saya ke KLIA. Apa sudah jadi dengan saya? Redah punya redah, sampai juga ke rumah.

Sampai ke rumah, saya berehat lagi. Nak bergayut, 'sayang' seorang tu pergi clubbing dengan kawan-kawan dia.

"Hey, enjoy eh. Jaga diri tau"
Selepas kebosanan menonton TV, saya upload gambar-gambar yang diambil petang tadi ke dalam Facebook.

"Muka-muka bangun tidur" ketawa kecil saya ketika gambar telah dimasukkan. Saya cuba untuk menulis. Tiba-tiba, telefon saya berdering.

"Eh. Lama sudah dia tidak telefon. Kenapa ye?" bisik hati saya sebelum menjawab panggilan.

Jam sudah pukul 2.00 pagi. Aiman Lee muncul di depan pintu. Dalam keadaan lemah, dia masuk. Mata dia merah, berair.....

No comments: