Sunday, December 28, 2008

Usah Lepaskan

Seharian berada di kampung. Saya agak malas untuk keluar. Memang saya bukan jenis suka merayau pun. Semak fikiran. Saya lebih suka merayau di bandar kelahiran saya, Kuala Kangsar jika diberi peluang. Penuh ketenangan, lebih-lebih lagi di hadapan Istana Iskandariah berhampiran tebing Sungai Perak itu.

Seharian melayan perasaan hanya berbaring di dalam bilik, saya membelek telefon bimbit. Dan lagu ini menarik perhatian saya, untuk di kongsi bersama.


USAH LEPASKAN

Yang terindah
Terlukis di bibir mu
Tak pernah ku lihat senyum mu sebegitu
Pudar kah sudah cinta yang ku beri
Berwarna warni segala
Yang dijanjikan ia

Usah biarku bersendirian
Usah biar hati mu di tawan
Usah biar diri ku di sini
Seorang menunggu tanpa teman

Usah lepas genggaman tangan mu
Usah biar semua berlalu
Usah terlupa perasaan hati
Pertama kali kita bertemu
Usah lepaskan

Tak mudah ku melupa segala yang berlalu
Ku ingin selalu bersama mu

Usah biarku bersendirian
Usah biar hati mu di tawan
Usah biar diri ku di sini
Seorang menunggu tanpa teman

Usah lepas genggaman tangan mu
Usah biar semua berlalu
Usah terlupa perasaan hati
Pertama kali kita bertemu

Ku tak peduli apa sebabnya
Engkau dan dia harus bersama
Mendungnya langit bila berkata
Kita patutnya masih bercinta
Usah lepaskan
Usah lepaskan

Yang terindah
Terlukis di bibir mu
Tak pernah ku lihat senyum mu
Sebegitu

4 comments:

Er Lang said...

Hampeh..kata nak add follower to my blog..till now, tak der pun! hampeh! Hanj bab cip ten biaw dug!

Mikhael KS said...

aiyo
da jadi adek2 ke letak liryc lagu kt blog
huhuhuhu

Anonymous said...

awk.. suke lagu nih.. best sgt !!! tetiba terjiwang plak.. huhuhu

Nizam Ahmad said...

its melody.. has been my all time favourite :)