Monday, December 15, 2008

Antara Kak Rod, Farah dan Aiman...

Seawal pagi sudah menjejakkan kaki di tengah kotaraya. Temujanji dengan doktor terpaksa dipenuhi. Agak malas saya berjalan, tetapi terpaksa. Kalau diturutkan hati, mahu saja terus tidur kerana semalam agak sukar mata dilelapkan.
Dan, lagi 2 hari saya perlu berehat atas saranan doktor. Sebelum itu, sempat saya hubungi kakak kesayangan. Bila kali terakhir kami berjumpa? Setelah berjumpa untuk sarapan di celah-celah lorong terletak di Lebuh Ampang, kami mula bercerita. Ini bukan cerita kosong ye. Saya seperti biasa, pakar dalam mengorek segala cerita. Tapi seperti yang dijanji, kakak, it will always be off the record.
Meneruskan perjalanan, saya ke Sungei Wang Plaza. Atas saranan Feroz, saya mencari kedai optometry. Cermin mata baru perlu dibuat. And there goes my RM400.00 - harga selepas diskaun.
Sementara itu, Farah dan Kak Ngah mengumumkan perjumpaan besok di Pelita Ampang. Jam 9.30 malam wajib hadirkan diri. Kebiaasaan, pukul 10.30 malam, baru masing-masing akan tunjuk batang hidung. Saya sudah masak dengan perangai 'adik-beradik'.
Farah mengadu nasib. Biasalah, orang 'darah manis' ni selalu darah gemuruh. Saya setuju. Ini keputusan yang paling penting dalam hidup dia. Saya mengharapkan yang terbaik untuk adik saya seorang ni. Jika tiada keyakinan, buat apa nak diteruskan. Masih belum terlewat. Kalau Julia Roberts boleh dalam 'Runaway Bride', masakan awak tidak boleh. Betul tak Farah?
Sementara itu, Aiman sebenarnya masih bermurung. Berulang kali saya mengatakan. Kalau anda tidak dihargai, buat apa masih mengharap. Buat apa menunggu. Jangan jadi bodoh kawan....
"Apa you akan buat kalau you berada di dalam situasi I?"
"Of course I will take myself away" tegas saya
"Now look whose talking? As if you never experienced this. And I tahu, you pun sama, tetap buta macam I" terkedu saya.
Betul kah? saya mula terfikir...hmmm..


Bolehkan kami seperti dahulu? Masing-masing sudah bawa haluan sendiri.

No comments: