Saturday, December 13, 2008

23 or 33?

Masih lagi terbaring. Saya rasa seakan seperti dikuarantin di hospital. Tidak boleh keluar seperti selalu. Hari ini sahaja, saya terpaksa melepaskan banyak peluang. Hari ini merupakan Annual Dinner untuk divisyen saya. Hari ini juga saya sepatutnya berada di Awana Kijal untuk majlis resepsi perkahwinan kakak kawan saya, di mana seluruh sahabat-sahabat lama berkumpul. Hari ini juga saya diajak keluar oleh Zarina. Hendak shopping kat Ikea katanya.

"Sorry Zarin, I'm still on bed. This conjuctivitis is really killing me. I don't feel at ease at all!!!" adu saya

"Siapa yang kau intai hah!!?" gurau Zarin.

"Bodohlah dia ni. Kalau saya mengintai orang, mata saya tumbuh ketumbit. Bukan merah!!" sergah saya.

Hilaian tawa Zarin menyebabkan saya lupa akan sakit ini. Bila sakit-sakit macam ini, kadang-kadang terasa juga paranoidnya. Macam-macam kami bualkan. Bukan selalu kami berhubung. Maklumlah, Purchasing Manager Avon ni selalu sibuk. Hari ini Maizun juga menelefon. Bising perempuan tu bila saya tidak pergi ke majlis perkahwinan anak saudara dia 2 minggu yang lalu. Kalau ikutkan, mesti ramai yang sedang menunggu masa yang sesuai untuk menyerang saya. Menghadirkan diri ke kenduri kahwin dan open house hari Raya, bukan suatu yang favourite. Maaf ye semua.

Di luar, Naizam sedang asyik menonton Sehati Berdansa. Juga bukan favourite.

Petang tadi, sebelum Maghrib, saya gagahi diri pergi ke The Store. Saya mengagak yang saya yang keadaan saya tidak akan sembuh sehingga ke hujung minggu. So, I decided to replenish my groceries. Dalam keadaan rabun yang dahsyat, terpaksa menyeberang jalan yang sentiasa sibuk. Maklumlah, Pandan Indah.

"Kau ni, ada kat Pandan ke atau ada kat Awana?" Masyuk telefon untuk pastikan samada saya pergi ke Annual Dinner tu atau tidak. Dia memang agak anti-sosial dalam hal hadirkan diri ke event macam ini. Melainkan jika ada 'kaki' yang sekepala dengan dia.

Bermacam benda yang saya beli. Stok macam besok ada curfew. Segalanya berkhasiat. Orang kata, if you eat healthy, you stay healthy...konon.

Sebelum itu, saya minta maaf pada Zarin. Dear, Happy Belated Birthday ye. This will be your 33rd ok. Not 23rd as what you always said. Well, if you are really 23, I'll be 13 then. Deal? However, it's just a number my friend. Ultimately, life must always be graceful...

Zarin (tengah) ketika zaman belajar. This is when she at 23

1 comment:

Batdeaz ~ i'm keeping the other half said...

bagus hape time sakit-sakit nih dok rumah.. kasi muhasabah diri tu sket... muah ha ha ha ha.. moga cepat sembuh!